Zašto dojenčad treba kalcij

Kalcij je najzastupljeniji mineral u organizmu. 99% se nalazi u kostima i zubima, neophodan je za njihovu izgradnju, sudjeluje u grušanju krvi, prijenosu živčanih impulsa te kontrakciji mišića. Najbolji izvor kalcija za dojenče je svakako majčino mlijeko čiji je sastav za razliku od kravljeg mlijeka u potpunosti prilagođen razvoju bebe. Ukoliko majka nije u mogućnosti dojiti ili nema dovoljno mlijeka, jedina kvalitetna zamjena je dojenački mliječni pripravak koji je svojim sastavom prilagođen sastavu majčinog mlijeka, kao i nutritivnim i energetskim potrebama dječjeg organizma.

Nedostatak kalcija u ranom djetinjstvu može dovesti do rahitisa. Preporučeni dnevni unos kalcija za dojenčad do godine dana je 400-600 mg. Za dobro iskorištavanje kalcija iz hrane, potreban je vitamin D, bez vitamina D tijelo apsorbira samo 15 % kalcija unesenog u organizam, a ostatak se odmah izlučuje kroz bubrege i crijeva.  Vitamin D se stvara u koži pri izravnom izlaganju sunčevoj svjetlosti. Proizvedena količina ovisi o dobu dana, godišnjem dobu, zemljopisnoj širini i pigmentaciji kože. Kako bi se zadovoljile potrebe tijela za vitaminom D, obično je dovoljno izložiti ruke i lice suncu na 10-15 minuta, dva do tri puta tjedno.
 

Prirodni izvori kalcija su: mlijeko i mliječni proizvodi, lisnato i zeleno povrće, soja, zob, sezam, grah, orasi, bademi, suhe šljive, banane, jestive kosti iz konzervirane ribe…