Sladoled, rođendanska torta i kolačići tipične su poslastice za djecu, baš kao i gazirani sokovi i druga zaslađena pića koja su odavno poznati izvori šećera. Mnogi roditelji ne shvaćaju da se u hranu bez masnoća stavljaju šećer i da ne trebaju kupovati popularne 'light' proizvode. Svakako obratite pažnju na to da prevelike količine šećera u hrani mogu uzrokovati karijes te povećavaju rizik od pretilosti i dijabetesa tip 2.

Roditelji bi trebali gledati na zdrave slatkiše za djecu, pa tako umjesto sladoleda, poslužite svom dijetetu običan smrznuti grčki jogurt sa svježim voćem te izbjegavajte šećer prilikom kuhanja, a uvijek je dobra opcija i kašica čistog voća

Pripazite i sa zdravim alternativama

Možda mislite da su med i agava zdravi šećer u za djecu, ali samo zato što je prirodno, ne znači da ga smijete davati djetetu u većim količinama. Budite kreativni i koristite ekstrakt vanilije, cimeta ili muškatnog oraščića. Umjesto sirupa, svom mališanu ponudite palačinke sa svježim voćem ili bademovim maslacem. Med je namirnica koja se preporučuje uvesti u prehranu malog djeteta tek iza navršenih godinu dana starosti. 

 

U prehranu dojenčeta, kao prvi slatkiši, često se uvode dječji keksi. Približavanjem prvom rođendanu možete uvesti prve slatkiše pa se dijete može osladiti i manjim količinama pudinga, čokolade u prahu bez šećera (kao dodatak nekom jelu), a s navršenih godinu dana i manjom količinom sladoleda. Uvođenje namirnica koje sadrže manje količine šećera ovisi o navikama roditelja, te ih nije nužno uvoditi u prehranu djeteta! Nemojte podmićivati, nagrađivati ili tješiti dijete hranom. To je put ka stvaranju vrlo loših navika.