Što je vitamin C?

Vitamin C smatra se najpoznatijim od svih vitamina. Ovaj vitamin, topiv u vodi, tijelo ne može samo proizvesti. I pohraniti ga može tek na kratko vrijeme, stoga je važno redovito konzumirati hranu koja sadrži vitamin C.

Koja je uloga vitamina C?

Vitamin C je posebno važan za imunološki sustav. Njegov doprinos imunološkom sustavu tijela važan je kada je u pitanju odbacivanje patogena. Vitamin C ubrzava pokretljivost bijelih krvnih stanica kako bi brže dosegli i savladali patogene. Na ovaj način vitamin C jača urođeni imunološki sustav i štiti od prehlada. Vitamin C također ima antioksidativne sposobnosti, što znači da presreće slobodne radikale i tako štiti stanice tijela od oštećenja. Upravo zbog toga, Vitamin C se preporučuje za jačanje dječjeg imuniteta.

Uz to, vitamin C potiče apsorpciju i korištenje željeza iz namirnica biljnog podrijetla.

Vitamin C potreban je i za stvaranje i povezivanje vezivnog tkiva (kolagena) i na taj način podržava obnavljanje tkiva. Također pridonosi razvoju kostiju i zubiju.

Ukratko, vitamin C je „najsveobuhvatniji“ među vitaminima i ima veliku ulogu u našem tijelu zbog čega je posebnu pozornost važno pridonijeti i dnevnom unosu vitamina C u dječji organizam.

Koje namirnice sadrže vitamin C?

Osigurajte djetetu dnevnu dozu vitamina C kroz prehranu. Neke su namirnice osobito bogate vitaminom C. Voće i povrće poput limuna, naranče i paprike najvažniji su izvori vitamina C. Dojenčad i mala djeca trebaju 25 mg na dan, dok je za odrasle preporučeni dnevni unos 110 mg za muškarce i 95 mg za žene. Trudnice i dojilje trebaju više vitamina C; trudnice 105 mg, a dojilje 125 mg.

Otkrijte i druge hranjive sastojke:

Plan prehrane vaše bebe

Koje namirnice ponuditi djetetu, kada je vrijeme za obrok, i koji Bebivita proizvod odabrati? Naš Bebivita plan prehrane vam donosi odgovore.

Kliknite ovdje za plan prehrane