Što je željezo?

Željezo je element u tragovima. Elementi u tragovima su tako nazvani jer su čak i male količine - mali tragovi tih elemenata - dovoljni našem tijelu. Tijelo ne može samo proizvoditi željezo, pa se ono mora apsorbirati iz hrane koju jedemo. Međutim, treba biti oprezan kako se ne bi konzumiralo previše željeza.

Koja je uloga željeza?

Željezo je uključeno u mnoge metaboličke procese u tijelu, uključujući prijenos energije unutar stanica. Glavni zadatak željeza je transport kisika u tijelu, zajedno s hemoglobinom, crvenim krvnim pigmentom. Zajedno s proteinom mioglobinom koji veže željezo, željezo doprinosi skladištenju kisika u mišićima. Željezo je odgovorno i za pravilno funkcioniranje imunološkog sustava i metabolizma dobivanja energije. Nadalje, željezo je važno za razvoj mozga. Manjak željeza može smanjiti tjelesnu učinkovitost, zbog čega je važno obratiti pažnju na unos željeza i osigurati da tijelo uvijek dobije dovoljne količine.

Koje namirnice sadrže željezo?

Kako bi djetetu osigurali dnevnu potrebnu količinu unosa željeza u organizam kroz prehranu, navodimo nekoliko namirnica koje su manje ili više bogate željezom. Željezo se nalazi uglavnom u mesu, ali u manjim količinama i u pojedinom voću i povrću, mahunarkama i cjelovitim žitaricama. Cikla i špinat također sadrže željezo, ali ne baš toliko koliko možda mislite na temelju priča o Popaju i njegovim limenkama špinata. Na primjer, grah i leća sadrže puno više željeza od špinata. Vitamin C nadalje potiče apsorpciju željeza iz biljnih namirnica.

Otkrijte i druge hranjive sastojke:

Plan prehrane vaše bebe

Koje namirnice ponuditi djetetu, kada je vrijeme za obrok, i koji Bebivita proizvod odabrati? Naš Bebivita plan prehrane vam donosi odgovore.

Kliknite ovdje za plan prehrane