Znate li kako izgleda zdravi jelovnik za djecu?

S obzirom da je predškolska dob vrijeme intezivnog rasta i razvoja djeteta, veoma je važno znati kako izgledaju nutricionističke vrijednosti za djecu. Ono što je ključno, a vjerojatno to već i znate, je preporučena dnevna doza nutrijenata i energije. Prehrana djeteta treba se sastojati od tri glavna obroka (doručak, ručak, večera) i dva međuobroka (zajutrak i užina), a kako bi se poboljšalo uzimanje hrane, između obroka se ne preporuča suvišno uzimanje slatkiša, grickalica, slatkih napitaka i gaziranih pića koji sadrže puno kalorija, a nedovoljno nutrijenata.

Prilikom obroka bitno je ne odvlačiti pažnju drugim sadržajima, osobito ne gledanjem televizije, slušanjem radija ili igranjem. Preporuča se da obroci budu u predviđeno vrijeme, s odgovarajućim razmacima, te dovoljnog trajanja, u prostoru namijenjenom za jelo, po mogućnosti u obiteljskom okruženju.

Svakodnevno je potrebno poticati dijete da: jede raznoliko, ne preskače doručak, jede svakia 3-4 sata (ima tri glavna obroka i dva međuobroka), a roditelji trebaju brinuti o omjeru unosa hrane i tjelesne aktivnosti. Bitno je u prehranu za predškolce uključiti dovoljno cjelovitih žitaarica te dovoljno hrane koja sadrži kalcija i željeza te bjelančevina (poput mesa, ribe, mlijeka i mliječnih proizvoda) i izbjegavati masnu, slanu i previše slatku hranu.

 

Adekvatnim unosom ključnih nutrijenata možemo spriječiti mnoge bolesti koje se sve češće javljaju u dječjoj dobi, npr. pretilost, dijabetes, visoki krvni tlak, alergija, ali i mnogih bolesti koje se javljaju u odrasloj životnoj dobi, a posljedica su nepravilnog načina prehrane.