Kako najbolje skuhati špinat?

Špinat je bogat izvor vitamina C koji jača imunitet i pomaže resorpciju željeza, zatim vitamina A koji održava zdravima kožu i sluznicu te vitaminima B skupine uključujući i folnu kiselinu, koja djeluje na stvaranje crvenih krvnih stanica. Da bi očuvali te vitamine, špinat je najbolje kuhati na pari ili u vrlo maloj količini vode, ne dulje od 10-ak minuta. Želite li zadržati svježu, zelenu boju špinata, odmah nakon kuhanja ga izvadite iz vruće vode i potopite na nekoliko minuta u hladnoj.

Od minerala špinat najviše ima kalija, koji olakšava rad bubrega i srca; kalcija važnog za rast zdravih kostiju i zubi; magnezija koji jača mišiće, te željeza. U manjim količinama su zastupljeni fosfor, mangan, bakar, cink i jod.

I još nekoliko tajni vezanih uz pripremu špinata: prije kuhanja mu odstranite peteljku i veće poprečne žile na listovima, budući da su upravo one bogate oksalnom kiselinom, koja može tvoriti malene kristaliće i taložiti se u djetetovim mokraćnim kanalima i bubrezima. Oksalna kiselina je i glavni uzrok zašto špinat pripremamo s mlijekom: veže kalcij iz mlijeka, tvoreći netopljiv spoj kalcij-oksalat i tako se izlučuje iz organizma.

Vodu u kojoj se špinat kuhao bacite, jer je puna nitrata koji prelaze u nitrite, iz kojih pak djelovanjem bakterija u debelom crijevu mogu nastati nitrozamini – potencijalno kancerogenog djelovanja. Upravo nitrati su i razlog zbog kojega špinat treba pripremati uvijek neposredno prije konzumiranja, jer se jednom termički obrađen špinat ne smije ponovno zagrijavati, niti dulje čuvati (čak ni u hladnjaku).